Monday, June 29, 2009

Putri Nur Batrisyia 13 Bulan

Hurm...pejam celik pejam celik, isya dah 13 bulan. makin suke tgk gelagat die kini. Mari kite lihat ape perkembangannya spjg 12 bulan:

1-Jalan dah laju.Tiada jatuh duduk mcm time die 11 bulan dulu.
2-Cube berlari. Ade skali die nak kejar mummy ke dapur. Isya lari n akhirnya terjatuh pusing mcm transformers jatuh pusing tuh. Tu kate daddy die. Huhuhu! Isya isya...
3- Mulut mcm2 bebel skunk neh...Pandai ikot sebut perkataan yg mummy n daddy soh isya sebut.
4- Gigi tak tumbuh lg walau sebatang pon...Biler ni isya???
5- Pandai dgr arahan. Bile aku arah die amek botol susu yang die baling cthnye, die g amek n bg kat aku...Camtu gak kalo die pakai kasut n kemudian tercicir. Aku soh die amek kasut die n dtg kat aku. Isya semakin cerdik! Faham arahan mummy die.
6- Suke tolong aku masak kat dapur. Aku tgh masak, die plak dok maen aku nye bakul bawang, bakul tmpt letak paket2 jintan, serbuk n sbgnya.
7- Skunk kene sapu umah 3 kali sehari sbb isya makan sepah2. Kalo tak sapu, die kutip plak nnti...jd byk keje mummy...Bile sapu umah, die suke ikot bontot aku.
8- Bile aku sidai baju, aku suke lepaskan isya dkt laman umah. Sukenyeee die main. jalan sane sini dgn bola die...
9- Bile lepas kat pasaraya, die jalan punye laa laju teruatama bile die nmpk yg menarik perhatian die. Aku plak penat kejar die skunk. Taknak dh dok dlm troli...nak lepas....
10- Suke maen anak kucing. Pandai isya angkat anak kucing tu n bawa ke hulu ke hilir. Tp pelik, meow dok senyap jelaa walau apepon isya wat kat meow tu. Huhuhu!
11- Tido skali je time ptg skunk ni. maen je keje die. bile tido, mmg lame...lehla aku mop lantai, lap perabot n masak utk makan kami anak beranak...
12- Isya kuat makan. Tgk badan die pon dh besar. Berat n tinggi dr bdk sebaya die. Jiran aku anak baru masok umo 2 tahun tp tinggi same dgn isya. hehehe...

Ape lg erk? Bykla nak citer...Isya suke wat aku ketawa n tersenyum dgn telatah die yg mencuit ati aku...Isya semakin cerdik n amatlaaaaa manje dgn aku...13 bulan ni ape plak isya nak wat yerrr?????

2 comments:

eim said...

salam kenal,
suka baca ceta isya...
dah besar n makin bijak dia..
free2 jomlah ke blog kami plak..

EyEdA said...

wahhh...
nestnyer..
nnti isya nk dpt adik da..