Saturday, October 24, 2009

Bagaimana isya sejak adiknya ada???

Dah lamenye aku tidak ber'blog'. Lame gilerzz! Ni aku update skek. Mesti korunk semua nak tau kan cmne isya yg baru berumur 13bulan ketika itu sudah ada adik. Ramai org jangka yg isya pukul adik, pendengki, x cukup manje dan sbgnya...Dulu, aku pun pk cmtu bile terlampau ramai ckp cmtu kat aku. Tp....aku silap...Rupe2nye isya ni seorang yang sungguh penyayang dan pandai berdikari. Sejak adanye aqil, isya:-

  1. Sayang dan suke cium aqil. Kadang2 suruh aku letak aqil atas pangkuannya. Pandai panggil nama aqil n adek. Bgn tido je, sebut name aqil or adek. Nak mintak susu pon same, "nak cucu"...Byk dah die reti ckp sebutir2...Plg besh, gigi isya dh tumbuh sebatang. Sekian lame menunggu tau...

  2. Pandai jaga aqil. Bile aku letih, isya tolong tepuk n dodoikan aqil. Kadang2, botol susu die g sumbat kat mulut aqil soh minum. Aqil plak senyap je bile akak layan die. Kalo tak, menangis je tau. huhuhu

  3. Seorang pemujuk. Bile aqil nangis aku tinggalkan kat bwh, isya la yg layan aqil n sape sangka, aqil senyap jerk.

  4. Pandai berdikari. Main sorang2...Bile aqil tido, baru aku maen dgn isya. Time aqil nak nyusu, aku kene siapkan susu utk isya gak sbb bile isya tgk aqil nyusu, die pon nak join...

  5. Pandai tido sendiri tanpe didodoikn. Aku cume perlu siapkan susu dan air putih di sblh isya. Nanti isya feeling2 n tros tido.

  6. Tolong masak kat dapur sbb bile die kat dapur, aku leh bg die mkn ape2 dulu sementara aku masak.
  7. Pandai suap makan sendiri. Aku cume tarok nasi n ikan dalam mangkuk tp kene gumpal2 dulu laa...Isya bwk g depan tv n makan. Same gak bile aku masak mee hailam. Letak dlm mangkuk, die bwk depan tv n makan. Abes mee die makan, kuah mee tu die hirup. Bijak!

  8. Kadang2 dtg degil n perangai ngade2 die time ngarok nak tido. Tak tido2 dr siang, ngarok2. Pastu wat bende yg leh dtgkan marah aku. Time tu mmg kene gak jentik aku. Hohoho...Kite takot die tercedera...Bak kate pepatah "Sayangkan anak, tangan2kan". Tp bukan mendera anak yerrr....

  9. Pandai minum dalam gelas sendiri. Letak air dlm gelas, die pndi pegang n minum sndri. Tiada straw2 lg...Amatla sng jg die skunk...

  10. Pandai pakai selipar sendiri. Tak perlu sarungkan utk die lg. Abes semua selipar die sarung ke kaki die. Selipar yg belakang melekat pon pandai die pakai sendiri. Hebatla anak mummy ni!

Segala ape yg die buat di atas, aku tak ajar pon. Isya belajar sendiri. Isya belajar dr segala ape yg aku wat. Die tiru. Jd, aku takleh la wat ngarot2..






1 comments:

eim said...

pandainyee isya layan adik,pandai berdikari lak tu..senang hati mama dia