Sunday, September 25, 2011

Why mommy very tension today???

Mommy nak story mory dengan u olls semua why mommy really really really tension today...

1. Mommy geram kerana pekerja yang dulunya rajin, punctual dan fokus kini sudah bertukar. Dah 2 hari tak datang kerja. Semalam inform tapi today tak inform pon. "Awakkkk....Kenapa camtu awak? Awak ada masalah ke awak? Awak dah banyak cuti sebelum raya, ketika raya dan selepas raya. Datang keje tersangatlaa lambat minggu ni. Pastu seminggu ni awak bad mood je. Nape awak? Kalau ade masalah, bagitau la saya...Saya ni good listener and good advisor okeeeyyy...(puji diri sendiri, ekekeke)".

2. Daddy beri mommy baca sms kawan baik daddy tu bagi. Ya Allah! Geramnya mommy bace...Dahla tu, certain words mommy cannot  understand. puurrfff!!! 
"Helo en bestfriend, awak tau tak yang saya ni banyak bukti untuk jatuhkan awak? Awak lupa ke pada setiap sms yang awak bagi pada en suami saya tu dan sms liza dan ibu saya? Awak lupe ke? Saya snap pic semua sms tu dan match kan tau...Saya print nanti, dan sertakan dengan resit-resit bank, bank statement dan report polis okeeeyyy...Lepas tu, saya binding dan wat 3 copies ok? 

Lepas tu kan en bestfriend, awak lupa ya pada saksi-saksi yang terlibat dalam kencah masalah awak ni...Saksinya ialah liza, ibu dan pakcik liza. Haaaa camne awak??? Still nak buat report polis mengatakan kami upah orang utk ugut awak dan family ke? Dan tuduh kami buat laporan palsu ke?

Awak awak awak...awak ni tak tahu bezakan antara UGUT dan REMIND ke? Nak saya jelaskan ke? Kami mengingatkan awak je untuk bank in duit kami sepantas kilat...Sarjan polis tu pon berbuat demikian...Tidak ada berunsurkan ugut. Awak tu yang salah paham....Nanti kami saman malu plak, nak tak?

Awak ce pk jap...Kalau naik mahkamah kan, saya ade banyak bukti dan saksi. Dan awak pula hanya awak dan ayah awak je dengan bukti yang senang cerita xdela bukti yang kukuh. Awak bayangkan jap ye, sekiranya kes tu saya menang, awak kene bayar duit saya, bayar lawyer dan kalau saya saman malu skali, brape banyak awak kene keluar duit untk bayar??? Banyakkkk awak....

Dahla awak, penat la saya dah...Saya REMIND sekali lagi ye...Sila bank in duit RM1900 kepada kami SEMINGGU DARI SEKARANG yerp..."


Fuhh, sesi meluahkan perasaan yang marah. Sebab tu tulisan warna merah tu. Bila tak luah, jadi tension. Satu keje pon mommy tak boleh buat...Okla, itu je hari ini...

2 comments:

tiha said...

waaaa...tensen betol dgn org perangai pelik2 cenggini kan akak?tsskkk

Mommy Ayu said...

haaaa...tau xpe. Fenin kepala akak. skali akak bg sms power kat die, senyap pulak die xterjawab dan terbalas...