Monday, February 23, 2009

Putri Nur Batrisyia 9 bulan!

Ari ni genap isya 9 bulan. Syukur Alhamdulillah...

Lilypie 1st Birthday Ticker

9 bulan ni ape plak isya nak explore yerk?...Mari kita tinjau ape isya wat time die 8 bulan:
  1. Berdiri sendiri. Badan aku pon leh jd tmpt isya utk stand. Smpi sakitlaa perot aku.
  2. Panjat. Aduhh, ni lg aku takot. tangga umah aku pon dh reti isya nk memanjat. Kerusi pon same. Bdn mummy n daddy isya pon leh jd tmpt die nak memanjat. kan isya?
  3. Merangkak. Fuhh! Laju merangkak. Puas aku nk ke sane sini kejar isya...Smpi nak pakaikan isya baju pon susah. Letak je isya atas tilam after mandi, tros merangkak lari dr aku. Geram jer rase...huhuhuhu
  4. Mapah-mapah. Berjalan berpaut kat kerusi2, perabot2...
  5. Laju je lari ke sane ke sini bile letak dlm baby walker. hahaha! Suke tgk gelagat isya time ni.
  6. Dah pandai sebut "ma-ma" "ba-ba" "da-pai"....tu yg paling kerap isya sebut..apelaa agaknya maksudnye.
  7. Makanan isya bukan lg bubur, bukan lg nestum tp makan nasi dgn pelbagai lauk yang sesuai dgnnya. ikan bakar, ketam, ayam, daging lembut sgt n mcm2 lgla...Mulut isya asyik nganga je bile nak lg tp akan tutup n geleng bile dh kenyang. Pndi anak mummy...
  8. Kalo tgk org laen makan, mulut isya macam kunyah sesuatu. Tu tandanya isya nak makan gak..."nak skek bleh?" hehehe
  9. Teramatlaa kuat minum susu. Mujur ade GROWELL...diminum sejak usia 3 bulan setengah lg.
  10. Demand bile nak minum air masak. Terpaksa laa aku beli botol laen yg ade pemegang dua2 belah utk air masak isya. Barulaa isya minum air masak. Kalo air masak letak dlm botol susu sure isya tolak2nya botol tu smpi terpelanting.
  11. Berkemas. Abes akunye tmpt letak surat2 n majalah isya kemaskan. DVD2 aku semuanye isya kemaskan. Bile kat dapur, abes aku nye bekas2 tapewear jatuh ke lantai. Pandai isya mengemas yerr....
  12. Susah nak tido.Bile dah penat sgt2 maen, baru mintak tidokan die.
  13. Kegemaran isya, suke main keyboard bilik komputer daddy isya, plastik n kertas2...kalo ade bende2 neh, kene jauhkan terutama kertas. Byk kali lekat kat lelangit isya. Geramnyee....Aktif bangat!
  14. Sejak adek isya ade dlm perot mummy, isya jd manje sangat...Kadang2 dengki tgk mummy dok dlm bilik komputer. Padahal daddy kat ruang tamu, tp die nak gak kaco mummy die. hahahaha! Pastu, kene pelok die time tido. Yg ni, aku suke sgt...Besh sgt!

Isya tgh makan telur rebus setengah masak. 2 biji telur isya makan...

Time demam ari tu. Aktif je. mouse pink tu fav mainan die

isya sedang berkemas...



0 comments: