Friday, December 4, 2009

Gap antara anak-anak. Apakah perbezaannya?

Aku tak taula nape aku tertarik utk citer pasal gap ni. Maybe sbb aku n hubby discuss pasal bilakah mase sesuai utk tmbh anak lg. hehehe...

Bg pendapat aku n hubby, dgn melihat perbandingan antara org yg anaknya rapat dan jauh, kami lebih bersetuju pilih yg rapat. Melihat anak2 sedara yg jaraknya jauh, kesian si adik...Dibuli, dipukul oleh abg/kakaknye! Maybe sbb dengki kt adik yg dpt perhatian. Lebih2 lg mereka yg sudah faham ape yg kite cakapkan. Berlainan pula yg rapat. Mereka mempunyai adik di waktu mereka blom memahami sepenuhnya kite ckpkan. Jd, di waktu mereka sudah memahami, mereka tau mereka ade adik. Malah menjadi kawan rapat! Sayang si adik n adik plak manje dgn abg/kakak mereka. Huhuhu! Aku ni dikira ramai kawan yg style anak pertama dan kedua rapat. Bile anak kedua n ketiga plak, mereka gapkan. Tp nasihat mereka pada aku, jgn jarakkan lebih dari 2 tahun kerana mereka akan bertambah manje terutama anak kedua. Bg idop anak kedua, die hanye tau ade abg/kakak, mummy n daddy je. Bile muncul yg baru, mereka akan dengki. Siannn...Kesimpulan di sini, aku n hubby memilih gap 2 tahun. Maksudnye, time anak kedua kami berumur 2 thn, dh ade adik di dunia ni. Hubby ckp, beranak bg abes. Target ialah 4 orang. Hubby ckp, tak larat nak jaga baby bile umur makin meningkat. Biar pnat di usia muda ni. Bile di usia pertengahan n tua, dh sng, besarkan anak je...n aku plak, hubby mau kasik aku cntik2...hohohoho...Thanx sayang!

Soalannya...Bila aku kene pregnant lg ni? huhuhu

1 comments:

Unknown said...

byk jugak pro n kontranye... tp masing2 punya pilihan laa kan... hehehe