Sunday, May 17, 2009

Lamenyee bercuti

Aduiihh..rindu kat kedai. begitu lame aku cuti...SEMINGGU! Isya demam ari isnin dan selasa lepas dan aku plak penyambung isya. Demam+Batuk+Selsema. Mmg lengkap...Hubby aku kate, sabar....penyakit tu menghapuskan dosa2 kecik kite. hehehe...Aku ni kalo tak gi kedai, rindu nak berblog. yela, mcm diari plak kan. Herm...Ari ahad semalam, aku n hubby kemas rumah. maklumlah, nak wat persediaan bilik pantang aku. Org kate umah aku dh kemas tp bg aku blom kemas lg. Kini, aku puas ati umah aku bersih, cantik n kemas. Bilik pantang aku pon dh siap. Tadi, aku g beli tilam queen berharga RM180. Nape queen? Sbb bile pantang nanti, anak beranak tido same. hahaha! yela, isya kan manje dgn aku. Nak kene tido kat celah ketiak aku. So, bile adek kuar nnti, daddy jaga isya, wat susu isya malam2 n aku plak jg adek isya. dats y kene tido tilam queen...Katil takyah beli...tilam letak bawah sudah ok...Then aku beli plak tikar bamboo...cantiiiikkkk...bunga2 nmpk timbul. berseri umah aku. aku beli dgn harga RM130 setelah penat menawar. Tp aku byr bulan2... Sebulan RM25 selama 4 bulan. Tu pon jiran aku la tepon org pakistan tu soh dtg. Maklumla jiran aku tu pelanggan tetap. Hanya pelanggan tetap je ade no hp org yg hntr tikar tu. Mmg cantik2 karpet n tikar2...Mujur ade jiran aku tu, leh dpt tawar sbb jiran tu ckp aku adek die. hahaha! nak murah punye pasal...Byk jugak brg aku beli. Yela, nak pastikan umah aku tu sentiasa bersih, kemas n selesa. Takdela tiap2 ari aku nyapu tp nampak mcm tak kemas. kali ni, tiada lagi...heheheh...Plg besh bilik pantang aku. Puas ati btol kemas seperti ape yg terbayang di mata aku ni.
Tak lame lg, besday anak dara aku yg ke setahun. cepatnyeee masa berlalu kan? well, aku kene wat persiapan. Mak aku nak belikan die gelang tgn n kaki. mak aku soh aku cari kat kedai emas...boleh bitau, mane lg ade kedai emas selain ioi mall n Jaya jusco????

0 comments: