Friday, November 6, 2009

EBM...EBM...

Hermm...aku still nak troskan ebm ni walaupon aku dh keje. Sokong EBM! Jd, aku kene susun jadual aku bile waktu perlu perah susu di tmpt kerja. Aku kene kuatkan semangat aku utk troskan penyusuan ibu scr xclusive. Bukan mudah utk ibu2 yg bekerja. Stok2 ebm masih byk lg dlm freezer. Tp tu time bulan 9 punye. MASALAH: Ari tu aku pindah, angkat peti ais. Jd stok2 EBM aku cair. Then, bile aku turn on peti ais, jd beku blk. Boleh ke ek? Tolong bgtau aku masih boleh gune ke tak stok2 ebm yg aku tu? help help help....

4 comments:

MuzZz said...

Ayu..once EBM dah cair...tak bleh dibekukan balik..dan kene abiskan dlm masa 24jam..

lailasani said...

yes... betul kata muzz.. mmg takleh guna...
so.. nk kena kumpul semula ebm tu.. good luck!

Pinky Ayu said...

wawawawa...sedihnyee...kene buang semua...abes dh stok byk2 tu...hermm, bile keje ptg laa ssh skek coz mse fix, kelas full. tp takpe, kuat smgt utk tros wat stok. hehehe

MuzZz said...

Takpe..InsyaAllah..bleh kumpul nye...lagipun..susu Ayu mewah kan..hehhe..kejap je tu leh kumpul..cuma kena rajin la.. nape aritu tak tanye dulu..takpela..takde rezeki Aqilll..Aqil nak yg fresh je..hehhe