Sunday, November 8, 2009

KEDAI ITB DH BUKA SEMULA!!!!

Ari jumaat malam, aku hntr hubby naik train blk kelate. Jadi, aku tinggal bersama anak2 serta sepupuku yg kerja dgn hubby aku.

Keesokan harinya iaitu ari sabtu, aku bwk anak2 aku g kedai utk siapkan kedai sepenuhnya supaya boleh beroperasi cepat. Mmg mencabar bile bwk anak2 g kedai. Mane nak tidokan anak lg, layan makan minum die lg, nak kemas kedai lg...Smpi je depan kedai, baru park keta, dekat 10 org budak dh bertenggek depan kedai kami. Maybe dieorang sangka kedai dh bukak tp bile kami bukak je kedai, mereka kecewa sbb tgk kedai masih belom kemas n tak boleh bukak lg. Aku n sepupu bertungkus lumus siapkan kedai. Putriku pon join skali smpi koyak bj skirt die. ish ish ish...Dalam kul 4.30ptg, semua dh complete cume tinggal yg minor2 jerk. Tibe2 ade seorang pakcik dtg mintak aku watkan surat die n nak print skali. Bdk2 pon dtg jenguk2 kedai. Then aku pon soh sepupu aku bukak kedai...Time tu berduyun2 budak masok...Smpi aku tak menang tgn...Dgn anak2 merengek nk mcm2...berak la, susu la, tidola, makanla smpi surat pakcik pon aku tak sempat2 nak wat. Pakcik tu dh dtg 3kali tanye...Last2 aku ckp, bile siap, aku call die...Pastu ade budak tanye pasal main PS tp mcm takot2 jerk nak maen. Jd aku pon bg free main 1 jam utk test. Tak salah bg free mule2 asalkan bile skali main, rasenye nak lagi! Surat siap time maghrib sbb time tu bdk2 blk umah jap. Sblm budak2 dtg, aku siapkan cepat2 surat pakcik tu. Then, aku ajar sepupu aku kendalikan system supaya die leh jg CC. Dh siap surat! Aku pon call pakcik tu n pakcik dtg kul 8 utk amek surat die. Aku charge RM5 sbg permulaan...Untung skek takpe asalkan org dtg berkali2...Lepas kul 8, ramai budak2 dtg...sekali lg aku tak menang tgn...Aku close kedai kul 10mlm...Untung bile tahan dr pukul 5ptg smpi kul 10mlm. Blk penat giler...krooh krooh...

Ari ahad plak, aku bukak kul 9.30pg...Mmg ramai giler org main internet n PS...fuhh...tak terbilang sbb smpi kelam kabut aku n sepupu aku kendalikan kedua2nya...pnat tu takyah ckp tp aku enjoy! Aku buat format supaya sng nak kendalikan kedua2 permainan ni...Aku balik kul 10.30mlm...Untung dekat 2rat ari ni. Alhamdulillah....

Ade kisah aku rase bengang sgt2...Dekat dgn kedai aku dh ade sebuah kedai komputer n sebuah kedai internet. Kedai komputer tu org cine n menurut kate kwn hubby, kedai tu sejuk. Pastu org cine tu dtg kedai kami, tgk2 kedai kami. Siap tgk sistem kami. Aku pon dgn rase marahnye, aku ckp "Hello sir, please! dis is P&C. U tak boleh masuk n tgk sistem kami". pastu aku minimize kan...jd die tak dpt tgk. pastu die tanye sepupu aku mende ntah, sepupu aku senyap jerk n die pon blah...ari ahad tu, abg die plak dtg tinjau2 time tghari...die plak saje je lalu depan kedai kami n jengah2 dlm kedai kami time petang. die tak sedar aku blakang die...B4 kedai kami tgh under renovation, die dtg kaco. Siap ckp ade taiko2 plak. Perghh...ingat nk report polis. ape pendapat u all???

2 comments:

Unknown said...

tahniah.. tahniah...
rasanye tak perlu report polis kalau dia tak kacau2 atau buat onar...
nanti takut lagi parah... kot2 diorg berdendam ke ape kan...
bisnes ni kan banyak risikonyee...
harap bersabarrr...

Mommy Ayu said...

tq kak lela...ok, tak report if tak wat..hehehe...cume takot2 gak kan...